سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوامل پیشرفت نفرات برتر کنکور سراسری 99

هر ساله پس از کنکور و اعلام نتایج آن و تعیین رتبه‌های برتر، تلاش برای کشف راز موفقیت آن‌ها آغاز می‌شود. اما تا حدودی می‌توان دلایل موفقیت افراد را در سال‌های مختلف یکسان دانست. در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای این افراد روش‌های مطالعه و نکات مختلفی مطرح می‌شود. در ادامه مهم‌ترین این عوامل را طرح می‌کنیم.

 

هدف‌گذاری و مطالعه بر اساس برنامه‌ریزی 

برای موفقیت در هر پروژه و هدفی، برنامه‌ریزی از اهمیت بالایی برخوردار است. برنامه‌ریزی با توجه به امکانات در دسترس، زمان باقی‌مانده، توان‌مندی شما در درس‌های مختلف انجام می‌شود.

به این ترتیب که در زمان آغاز برنامه‌ریزی جایگاه شما و فاصله‌تان با موفقیت تحلیل می‌شود. نقاط ضعف و قوت‌تان بررسی شده و در نهایت مسیری تعیین می‌شود تا در طی آن نقاط ضعف خود را تقویت کنید و نقاط قوت‌تان را حفظ کنید.

 

 مشاهده رتبه های برتر کنکور 99 ریاضی

 

 

استفاده از منابع معتبر و درست 

اگر نگاهی به تبلیغات مربوط به کنکور بیندازید می‌بینید که حجم قابل توجهی از آن را، فروش منابع کنکور تشکیل می‌دهد. البته اولین و مهم‌ترین منبع مطالعاتی شما برای کنکور، کتاب‌های درسی‌تان در دوره‌ی دبیرستان است. اما برخی کتب که شامل نکات ویژه و روش‌های مختلف حل مسئله است وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

یکی از تاکیدهای رتبه‌های برتر کنکور استفاده از منابع درست و کامل است. برای مثال یکی از منابع مهم دیگر تست‌های کنکور سال‌های گذشته می‌باشد.

 

مشاهده رتبه های برتر کنکور 99 انسانی

 

شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور 

می‌توان گفت اغلب رتبه‌های برتر کنکور، تجربه‌ی شرکت در کنکور را به واسطه‌ی حضور در آزمون‌های آزمایشی کسب می‌کنند. کنکورهای آزمایشی بهترین موقعیت برای سنجش علمی، روانی و ... خودتان است.

آشنایی با فضای کنکور به شما کمک می‌کند تا در روز آزمون با فضایی ناآشنا روبرو نشوید. همچنین این آزمون‌ها به شما کمک می‌کنند تا شیوه‌های مختلف تست‌زنی را که آموخته‌اید بیازمایید و نقاط ضعف خود را بشناسید. مزیت دیگر شرکت در آزمون‌های آزمایشی آگاهی شما از اشتباهات‌تان در مطالعه است و شما را برای تغییر روش‌های اشتباه مطالعه یاری می‌دهد.

 

 

روش‌های مختلف تست زنی

رتبه‌های برتر کنکور به روش‌های مختلف تست‌زنی مسلطند. سوال‌های کنکور سبک خاص خود را داشته و برای حل آن‌ها می‌توانید از نکات کلیدی و راه‌حل‌های میانبر استفاده کنید.

حل کردن سوالات کنکور در کمترین زمان ممکن بسیار مهم است. چرا که شما در آزمون کنکور در مدت زمانی کوتاه نیاز به حل تعداد بالایی از سوال‌ها دارید.

مشاهده رتبه های برتر کنکور 99 تجربی

 


مزیت های روش صحیح جمع بندی کنکور چیه؟

مزیت های روش صحیح جمع بندی

روش جمع بندی کنکور در کناراستفاده از بهترین منابع جمع بندی کنکور - پی سی کنکور نیز اهمیت بسیاری دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد 


1- مرور همه مطالب

در یک کنکور استاندارد، اغلب از تمامی مبحث ها، دست کم یک سؤالوجود خواهد داشت، و اگر چنین هم نباشد، در چند آزمونی که شما انجام خواهید داد، به طور قطع شما از هر مبحث، دستکم به یک سؤال پاسخ خواهید داد. انجام این کار سبب می‌شود که اطلاعات شما در تمامی بحث هایاختصاصی و عمومی سنجیده شود.


2- رفع اشکال عمده و عدم اتلاف وقت

در این روش، هر بار که آزمون می‌دهید، بخشی از اشکال‌های شمابرطرف می‌شود و هر بار در مقایسه با دفعه گذشته، آمادگی شما بالاتر می‌رود؛درضمن، چونمطالبی را که می دانید، درست پاسخ خواهید داد، دیگر وقتی برای مطالعه آنها سپرینخواهید کرد؛ بنابراین، وقتتان تلف نمی‌شود.


3- تمرین مهارت های آزمون دادن

به طورحتم تا زمانی که در شرایط آزمون های مشابه کنکور قرار نگرفته باشید، متوجه نخواهید بود  که داشتن اطلاعات کافی برای پاسخگویی به سؤال، کافی نیست و باید بامهارت های آزمون دادن، آشنا بوده و آنها را به کار ببندید .این مهارت ها،نیازمند تمرین هستند و تنها راه آموختن آنها، تجربه کردن است. در این روش، شما اینمهارت ها را هر سه روز یک بار تمرین می کنید.

 

 دوران جمع بندی، زمانی برای دوره درسها

همان گونه که قبلاً هم اشاره کرده‌ایم، در آمادگی برای کنکور حتماً شما باید زمانی را برای جمع بندی اختصاص دهید تا مطالب در ذهن شما تثبیت شود. بهترین زمان برای اجرای این برنامه، یک ماه باقی‌مانده تا زمان برگزاری آزمون سراسری است. در این مقطع زمانی، دیگر درس جدید نخوانید. هر قدر خوانده اید، دیگر بس است. اگرشما 80 درصد از مباحث کنکور را با کیفیت 100 درصد خوانده باشید، بهتر است از داوطلبانی که100 درصدمباحث کنکور را با کیفیت 80 درصد خوانده‌اند. خلاصه اینکه ماه آخر، وقت «جدیدخوانی» نیست، بلکه وقت «دوباره خوانی» است. در واقع، شما در این زمان، فقط باید مرور کنید.هنگام مرور یا به اصطلاح دوره مباحث درسی، باید به دونکته مهم توجه کنید: اول اینکه همیشه از درس ها و مباحثی شروع کنید کهضعف بیشتری در آنها احساس می‌کنید، و دوم اینکه اولویت را به مرور درس ها ومباحثی بدهید که مدت بیشتری از مطالعه شان گذشته است؛ اما حواستان به این نکته هم باشد کهاگر بخواهید در مرور هم از همان روش های مرسوم مطالعه استفاده کنید، برای یک مرورجامع، لااقل به یک فرصت شش ماهه نیاز دارید و در این یک ماه باقی مانده کاریاز پیش نمی برید؛ پس باید به درک درستی از مفهوم مرور برسید.

 

مرور، صرفاً به معنای تکرار مطالعه نیست. در انتهای مرورمطالب هر درس، باید بتوانید مطالب درسی را خلاصه تر و منظم تر به ذهن بسپارید؛یعنی قرار نیست که در مرور هم روی تمام جزییات بی اهمیت یا مطالبی که از پیشآموخته اید، بی جهت تاکید کنید، بلکه باید سعی کنید با درک مفاهیم اصلی بین آموختههایتان ارتباط برقرار کنید؛ با این حساب، هدف مرور عبارت است از جمع بندی مطالب،ایجاد پل های ارتباطی بین مباحث مختلف، سازماندهی و فراگیری مفهومی مطالب درسی .

همه درس ها را نمی شود ـ و نباید ـ یک جور خواند و دقیقاًبه همین ترتیب، همه درس ها را نمی شود ـ و نباید ـ یک جور مرور کرد. در مرور درس‌هایی مانند ریاضیات و فیزیک، اهمیت تست زنی بیشتر از مطالعه متن کتاب و جزوه درسیاست.

برای مرور این دروس، بهتر است که مفاهیم اساسی و حتی نکته های ریز را در قالب حلو تمرین تست‌های جامع درک کنید. حل مفهومی تست‌ها و یادگیری عمیق تر مفاهیمدرسی به حل سطحی و روخوانی تست‌های فراوان ارجحیت دارد؛ یعنی اگر شما 100 تستفیزیک را 10 بار بزنید و مرور کنید و با ریزه کاری‌های طرح تست آشنا شوید، خیلیمؤثرتر است از اینکه 1000 تست فیزیک را یک بار و یک جا بزنید و بگذرید.

در حل تست‌های این دروس، ضرورت دارد که دست به قلم شوید و تا رسیدن به جواب نهایی، تست رادنبال کنید؛ اما در مرور درس هایی مانند معارف، ادبیات و زیست‌شناسی، اهمیت مطالعه متن کتاب و جزوه درسی از حل تمرین یا تست های متعدد بیشتر است؛ البته در مباحثی ازدروس شیمی یا زیست شناسی که با حل مساله سر و کار دارید (مثلاًمبحث استوکیومتری دردرس شیمی یا مبحث ژنتیک در درس زیست شناسی) به تست زنی بیشتری احتیاج دارید. درمرور درس هایی مانند عربی و زبان انگلیسی هم می شود گفت که اهمیت تست زنی با اهمیتمطالعه متن کتاب و جزوه تقریباً هم طراز و برابر است .

 

منبع :

جمع بندی کنکور مهرو ماه


فراگیر شدن تدریس آنلاین برای دانش آموزان خارج از کشور

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از فراگیر شدن تدریس آنلاین به دانش آموزان ایرانی خارج از کشور خبر داد و گفت: این روش نوین در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است.

 

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به بازدید اخیرش از مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: اقدامات نوین و به روزی در راستای کاهش هزینه‌های تدریس به دانش آموزان خارج از کشور صورت گرفته که از جمله آن‌ها آموزش‌های آنلاین معلمان از داخل کشور به دانش آموزان ایرانی خارج از کشور است.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام در کنار وجود مدارس خارج از کشور در واقع مکمل آن است، افزود: تدریس آنلاین معلمان از داخل ایران به دانش آموزان خارجی روش نوینی برای کاهش هزینه‌ها است.

 

وی ادامه داد: اعزام معلم به برخی از کشورها و شهرها به دلیل کمبود دانش آموز به هیچ عنوان برای آموزش و پرورش صرفه اقتصادی ندارد لذا مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با همکاری مؤسسات غیردولتی نسبت به آموزش آنلاین و غیرحضوری در این کشورها اقدام کرده است.

میرزاده اضافه کرد: بنابراین دانش آموزان هر فرد دیپلمات، تاجر یا هرکسی که بنا به دلیلی در ایران حضور ندارد، می‌تواند از این کلاس‌های آنلاین بهره ببرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: همچنین مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که پس از سال‌ها به کشورمان بازگشته‌اند و در فهم زبان فارسی مشکل دارند، کلاس‌های ویژه به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها دارد که این کلاس‌ها نیز بسیار برای دانش آموزان تازه به کشور بازگشته، مفید است./


زمان جمع بندی کنکور

شروع دوره جمع‌بندی برای دانش‌آموزان و فارغ التحصیلان و گروه‌های مختلف، که در سطح آمادگی گوناگونی قرار دارند، و شیوه و سبک مطالعاتی هر داوطلب با داوطلب دیگر، تا حدودی متفاوت است. ما نمی‌توانیم به شما داوطلبان بگوییم که چگونه و به چه شیوه‌ای مطالعه کنید. دوران جمع‌بندی نیز همان طور است و هر داوطلب باید، با توجه به توان و خصوصیات مطالعاتی اش، یک برنامه جمع‌بندی مناسب را برای خود تدارک ببیند؛ به عنوان نمونه، آرزو، به عنوان داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی، در درس شیمی ضعیف است و در دوره جمع‌بندی سعی می‌کند تا مباحثی از این درس را که قبلاً مطالعه نموده است، چندین بار مرور، تست‌زنی و سپس رفع اشکال نماید، اما مریم سعی می‌کند تا در دوره جمع‌بندی، بیشتر وقت خود را روی تست‌زنی سرعتی و رفع اشکال‌های تستی خود قرار دهد؛ زیرا او در تست زنی ضعیف است.

 

لینک :

https://p30konkor.com/%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/


برنامه امتحانات نهایی دیماه 99-98 دانشآموزان اعلام شد

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، برنامه امتحانات نهایی دی‌ماه 99-98 دانش‌آموزان را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، برنامه امتحانات نهایی تمام رشته‌های تحصیلی دوره‌های متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای)، پیش‌دانشگاهی و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه در دی‌ماه سال تحصیلی 99 – 1398 را اعلام کرد.

این برنامه امتحانی ویژه دانش‌آموزان پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه (روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)، دانش‌آموزان سال سوم متوسطه رشته‌های نظری شیوه نیمسالی- واحدی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)، دانش‌آموزان سال سوم متوسطه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و دوره پیش‌دانشگاهی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد) است.

برنامه امتحانات نهایی دی‌ماه 99-98 را می‌توانید از این لینک دانلود کنید و برای دانلود امتحانات نهایی پایه دوازدهم دی ماه 98 گزینه download را ببینید.

 

منبع : آنا